Regnet det bara ösen ned!

Med en massa mysig åska och coola blixtar, finns inget väder som jag gillar mer än när det Åskar. Helst så ska hela himmlen vara mörk av molnen så att man klart och tydligt ser stora blixar med massor av grenar som bara sprider ut sig över himmelen. Minns just ett sådant oväder i Älvdals Åsen där morfar har sommarstuga. Helt grymt och absolut oförglömligt!

På tal om morfar så var jag upp till honom ikväll och lånade lite fryspåsar och han berättade att Topsy, hans 15 åriga Gråhund, börjar bli döv. Hon har även fått en vit hinna över pupillerna så hon lär bli blind snart. Han sa att detta är nog sista gången hon löper, innan avskedet kommer. Känns knäppt att hennes liv snart kommer vara över därför att hon funnits hela uppväxten, en riktigt bestämd tullfia är hon också. Men hon har ändå levt otroligt länge för att vara en hund. Och hon är bra uppfostrad också. Jag hoppas att Morfar slipper bli dålig när hans tid kommer...Och att det dröjer LÄNGE!

well.. nu ska jag kika på The lovely bones, även kallas Flickan från ovan!

Nattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0