En dag i Taget!

som jag alltid har sagt så ska man ta En dag i taget, morgondagen försvinner inte och gårdagen är ju redan förfluten. Så en dag i taget är det som gäller.    jag har börjat med ett träningsprogram då jag ska simma 30 min effektivt 2 dagar i veckan och cyckla 1 timme effektivt  en dag i veckan. Jag har även plockat bort sockerfällorna som tex O´boy och sylt och tar istället en tallrik kspecial med bär och ett ägg till frukost. resen av dagen så ska jag följa tallriksmodellen vilket innebär 50% grönsaker, 25% protein och 25% kolhydrater.Jag försöker även att följa tallriksmodellen vid varje huvudmål och mellan frukost och middag så tar jag ett mellanmål i form av frukt, en ostmacka, grönsaker eller något annat som är lätt. Redan efter en vecka med denna diet så mår jag mycket bättre och sötsuget har släppt väldigt mycket. Har inte alls samma behov av det längre.    Så det ska bli intressant att se vad resultatet blir, för så som det är nu så väger jag mer än vad jag bör göra. Jag har lovat mig själv att om jag går ner 10% av min vikt tills i höst så ska jag åka till London och tilla på Phantom of the Opera med Peter Jöback i huvudrollen, fast det beror väl på ekonomin också.    jag har ett sommarvik på Sykes där jag sitter på saskontot och det är väldigt roligt och jag hoppas på fast anställning eller förlängning i höst så att jag har något att sysselsätta mig med samtidigt som jag pluggar.    Min framtidsvision är att till nästa vår/sommar flytta ner till Sthlm igen och plugga Museologi programmet. Det är det jag verkligen skulle vilja jobba med men om det skiter sig efter att jag utbildat mig, om det är för lite jobb osv så är jag GLAD över att jag testat på så många olika jobb eftersom min kompetens är otroligt bred.  Jag är tveksam till att jobba ännu en säsong i skidskolan eftersom de inte kan ge min hela säsongen och lönen är aldelless för dålig för att jag ska gå runt i alla falll. Nu är det slut med lågavlönade jobb. I och med jobbet på Sykes så har jag fått min första FASTA lön ever!    livet i övrigt knatar på men självklart finns det vissa problem som bara tär på hela familjen...  som jag alltid har sagt så ska man ta En dag i taget, morgondagen försvinner inte och gårdagen är ju redan förfluten. Så en dag i taget är det som gäller.

jag har börjat med ett träningsprogram då jag ska simma 30 min effektivt 2 dagar i veckan och cyckla 1 timme effektivt  en dag i veckan. Jag har även plockat bort sockerfällorna som tex O´boy och sylt och tar istället en tallrik kspecial med bär och ett ägg till frukost. resen av dagen så ska jag följa tallriksmodellen vilket innebär 50% grönsaker, 25% protein och 25% kolhydrater.Jag försöker även att följa tallriksmodellen vid varje huvudmål och mellan frukost och middag så tar jag ett mellanmål i form av frukt, en ostmacka, grönsaker eller något annat som är lätt. Redan efter en vecka med denna diet så mår jag mycket bättre och sötsuget har släppt väldigt mycket. Har inte alls samma behov av det längre.

Så det ska bli intressant att se vad resultatet blir, för så som det är nu så väger jag mer än vad jag bör göra. Jag har lovat mig själv att om jag går ner 10% av min vikt tills i höst så ska jag åka till London och tilla på Phantom of the Opera med Peter Jöback i huvudrollen, fast det beror väl på ekonomin också.

jag har ett sommarvik på Sykes där jag sitter på saskontot och det är väldigt roligt och jag hoppas på fast anställning eller förlängning i höst så att jag har något att sysselsätta mig med samtidigt som jag pluggar.

Min framtidsvision är att till nästa vår/sommar flytta ner till Sthlm igen och plugga Museologi programmet. Det är det jag verkligen skulle vilja jobba med men om det skiter sig efter att jag utbildat mig, om det är för lite jobb osv så är jag GLAD över att jag testat på så många olika jobb eftersom min kompetens är otroligt bred.
Jag är tveksam till att jobba ännu en säsong i skidskolan eftersom de inte kan ge min hela säsongen och lönen är aldelless för dålig för att jag ska gå runt i alla falll. Nu är det slut med lågavlönade jobb. I och med jobbet på Sykes så har jag fått min första FASTA lön ever!

livet i övrigt knatar på men självklart finns det vissa problem som bara tär på hela familjen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0