tankar

Nu har jag fått en del att tänka på. Jag ska få jobba i skidskolan i vinter men det blir inte en riktig helsäsong. Jag kommer att få jobba under jul och nyår, men sen börjar jag inte på riktigt förrän v. 5-6 så det blir nästan som förra säsongen då jag jobbade. Och det finns troligtvis plats att bo i huset och det är nog det billigaste som jag kan komma undan med. Att pendla kostar ju en hel del, och jag tror att det kommer vara skönare att få bo där. Jag har redan tackat ja. Så jag får slita häcken av mig genom att jobba så mkt som möjligt fram tills jag vet vart jag tar vägen och vart jag ska jobba. Att vara säsongsjobbare går helt enkelt inte i längden och jag längtar verkligen till att få komma bort och stå på mina egna ben och äntligen få börja skriva min historia .

Så mina tankar går väl så här: Jobba tills jag får annat jobb och flytta så fort jag kan. Men det var ändå som ett litet slag i magen över att det inte blev ett riktigt helsäsongsjobb, men jag har för mig att Anna också kommer att jobba så här.

suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0