Frost och minusgrader i alla fall

Ja, det är i alla fall frost och minusgrader ute. men när ska den efterlängtade snön komma? Jag hoppas att den kommer snart. Känns så fel att det är november och att det inte ligger någon snö på marken, det känns ortoligt fel.

På måndag så kommer jag bosätta mig uppe på vemdalsskalet i två veckor. ska gå skidlärarutbildning steg 1 och steg 2. Hoppas på att det blir roligt i alla fall. Ska i alla fall försöka träffa Marie snart :D Hon kommer ju inte att vara så långt borta ändå.

När jag har stängt här på affären så ska jag och Frida åka iväg till kårböle och hälsa på MM ( motorsågsmassakern) och kanske bada i badtunna. Det ska bli skönt och roligt att se MM igen.

Snart kommer Malin hem från sitt äventyr på andra sidan jorden, jag längtar! Finns en till person som jag längtar efter och den personen kommer förhoppningsvis snart hit :) Hoppas hoppas :D

Känns ganska skönt att ha dom två närmaste veckorna planerad. Sen så blir det att jobba julveckan och nyårsveckan med utantag för den 25 och den 28 då jag åker ner till stockholm och kommer hem från stockholm. En rolig visit kommer det att bli. Min julafton kommer bli ganska rolig också. Kommer jobba i skidskolan på dagen och sen hem till Hede eller till vemdalen för att fira jul och sen på kvällen så blir det till att kanske eventuellt kankse jobba i baren på Norran. Och dagen efter åka ner till stockholm med antingen tåg eller bil. vi får se vad som är billigast helt enkelt. Hoppas kan man ju göra på att tåg är billigare, för det går så mycket fortare att komma fram än med bilen. Och hoppas på att det inte kostar så jättemycket med tågbiljetten.
Aja det får jag se nästa vecka när jag får mina pengar från försäkringskassan.  Måste hålla koll på min ekonomi den här månaden också så att jag redan nu lägger undan pengar till sthlmresan, för 25 december är ju en röd dag och jag vet inte riktigt när försäkringskassan kommer att ge ut pengarna. borde egentligen vara på julafton men lär säkert inte få dom förrän 29 december :/

det blir nog bra på något vänster eller höger.


Kommentarer
Postat av: malin

jag saknar dig med.

2009-11-22 @ 05:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0