Tut Tut

bilar tutar på gatan nedanför, måsarna skriar i skyn och regnet tycks lätta en aning. Vad har lisa gjort idag så här långt? Jo hon har gått en tur ner till Daves butik där hon köpte en vldigt snygg grön FOX tröja. Nice one. Sen så har jag gått runt lite på gatorna och bara myst, bara tagit det lugnt och och sett så jäkla mycket av staden men tillräckligt för idag. Känns ganska skönt att bara kunna vara och ta det lugnt och göra det jag känner för. Jimmi är och jobbar idag och igår så kom han hem från nya kvällsjobbet halv elva ungefär och han var ganska slut då. Snart så ska vi åka iväg till någonstansiskottlandmenjagvetintevaddetheter för att kolla på MX i morgon(motrorcross) Quite Nice!

Igår när Dave skjutsade ut mig till huset så jag kunde duscha, Kev följde med, Så passerade vi en hemsk trafikolycka.. En vän och en liten bil som frontalkrockat. Såg inte så mycket av vanen då den låg i diket och den lilla bilen var framför den halvvägs ner i diket. av en impuls som jag inte fattar så kollade jag in i den svarta lilla bilen när vi passerade och jag såg två döda människor tryckta mot sina airbags.. Desas ben måste ha varit mos eller avkapade för hela fronten på bilen var totalkvavad och delvis borta. Jag antar att de var döda för jag kan inte förstå hur man kan överleve i det sick som de såg ut att vara i.. Hemskt! Olyckan måste ha hänt ganska kort innan vi kom till platsen för inga poliser eller räddningstjänst var ännu där, fast en massa duktiga civila som stod och dirigerade trafiken förbi olyckan. Snacka om en trgedi som samanför människor. En applåd till dom som stod där och hjälpte till, ren civil kurage... Man började tänka på vad man själv skulle ha gjort om det var vi som var första på plats och hur man skulle reagera.. Kan inte riktigt greppa den tanken. När vi skulle hem efter en skön dusch hos Daves föräldrar så tog vi den längre vägen tillbaka till Oban för nu var vägen avstärrad. Ganska mysig liten lantväg men mötesplatser för man kunde bara få plats med en bil. Som tagen ur en film var den vackra vy jag såg igår.. Hade lite svårt att sova inatt för jag såg kvinnan i den svarta bilen hela tiden.. men det är ganska lugnt nu.. var lite skakis igår bara men nu är det lugna puckar. Nepp, ska städa lite och kolla så att jag packat ner allt jag behöver.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0