11/10-08

Jag gick nyss genom sicurity Check och jag bara exploderade i tårar. En sådan skrämmande upplevelse... De tog min schampoo flaska och min hudlotion men när de tänkte ta min hudkräm för min eksem så sa jag stopp! Det är ändå utskrivet av en läkare och har signatur och allt på och tillslut så gick de med på att låta mig ta med den när de såg att den hade en signatur på.. Men ändå förlusterna utav de grejer som jjag nyss har köpt tog hårt, kanske för att jag inte ännu har fattar det hela med att jag ska ännu en gång rycka upp mina "rötter" och försöka börja en ny period i mitt liv.. Det är så skrämmande och jag känner mig så extremt ensam..


I natt så drömde jag att det hela hade blivit fel och att jag inte alls skulle få komma till den nya familjen i Vermont, att de på kontoret i Boston hade gjort fel och att familjen inte ville ha mig utan en annan tjej.. Och att hela den här flygresan var fejk, att alla lurade mig att jag ska åka till Vermont fast de egentligen skickar hem mig till Sverige igen. Sen så har vi lppen från Bajs.. Jag kände mig så otroligt ovälkommen hos dom och jag hoppas verkligen att jag ska trivas bättre i Vermont än där jag var.. Och att lämna mina kompisar.. det gör så ont och jag är verkligen rädd för att jag inte ska hitta några däruppe och jag har sådanan tvivel på mig själv.. men jag ska klara det!  Hoppas bara att flygresan går bra och att familjen står där och väntar på mig när jag kommer och att jag får känna mig välkommen och önskad istället för det som jag har upplevt..


Ett plus är dock att jag ska få flyga i första klass till Burlington! Och ett minus är att jag har spräckt mina favorit jeans ännu mera så de är färdig att kasta, så ett par nya jeans skulle sitta fint!

Som alltid: Jag älskar er alla därhemma och jag känner att jag bara måste skriva av mig i väntan på flyget. Ett annat plus var att jag inte behövde betala något för varken min övervikt eller det faktum att jag hade två väskor att checka in..

Måste de flesta amerikaner vara så otrevlig? Eller är det jag som har gjort så att de är otrevlig eller har jag bara råkat stöta på de som är otrevliga?

Jag kan fortfarande inte fatta att jag inte behöver åka hem.. Det är som skänkt från Ovan och jag var verkligen inställd på att få åka hem istället för att få stanna kvar!

I detta land så är det lätt att känna sig ensam även fast det är massor med människor runt omkring mig!

Jag firade min födelsedag så här!

Lämnade bajsfamiljen och åkte till moa, fick en ny mascara av henne och malin i present och sedan på kvällen så åt vi middag på Famous någonting och tittade på filmen The Duchess med Kiera knightley och den var så hjärtskärande att jag och Moa satt i salongen och grät.. Syss: jag rekomenderar den när den kommer till sverige..

Ska snart kliva på planet så nu måste jag sluta! Ha det bra där hemma och önska mig lycka till!

Over and out!

Jag gillar familjen, den är jättemysig och jag tror att jag kommer att stortrivas!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Lycka till & ha de så bra, du Lisa du hittar vänner de finns överallt.bra att det löst sig.

2008-10-13 @ 07:30:34
Postat av: Moa

Lisa fisa... Maste komma till dig snart! kanske kan komma i jul med filip, sa aker vi lite skidor?! hur later det? sa kan vi ta en liten tripp till canada=) puss <3

2008-10-14 @ 02:07:52
URL: http://raneke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0